Vraag en antwoord

Antwoord op veelgestelde vragen

Is aanmelden eenvoudig?

Ja, aanmelden is eenvoudig. U spreekt met het Energy Focus Collectief een besparingsgarantie af, geeft een ingangsdatum aan en wij regelen verder de administratieve afhandeling. Indien u ons tijdig van de juiste informatie voorziet dan merkt u helemaal niets van uw eventuele overstap.

Hoe kan het dat het Energy Focus Collectief zoveel bespaart?

Door inkoopvolumes van verschillende bedrijven te bundelen ontstaat inkoopkracht omdat wij groot kunnen inkopen. Door deze grote inkoopkracht realiseert het Energy Focus Collectief scherpere prijzen, betere voorwaarden en betere service voor de deelnemers. Samen zijn staan wij dus veel sterker dan alleen. Dit is de essentie van het Energy Focus Collectief.

Hoeveel kan mijn bedrijf besparen?

U spreekt met het Energy Focus Collectief altijd een besparingsgarantie af die minimaal gehaald dient te worden voordat u deelneemt in het collectief. De gerealiseerde besparing verschilt van bedrijf tot bedrijf omdat deze afhankelijk is van verschillende factoren zoals uw energieverbruik, afnamepatroon en het inkoopmoment. Wilt u weten hoeveel u kunt besparen? Vraag dan geheel vrijblijvend onze EnergieScan aan.

Waar vind ik de gegevens om mijn bedrijf in te schrijven?

Op uw maandfactuur of laatste jaarafrekening staan de meest relevante gegevens. Hebt u nog een vast contract bij uw huidige energie leverancier? Dan kunt u op uw contract de einddatum terugvinden. Op deze wijze kunt u zich gemakkelijk inschrijven en snel besparen.

Wat als ik de gegevens van mijn bedrijf niet heb?

Hebt u deze gegevens niet bij de hand dan kunt u zich alsnog heel gemakkelijk inschrijven in het Energy Focus Collectief. Wij zullen dan alle benodigde informatie voor u opvragen bij uw huidige leverancier. Wij ontzorgen u geheel.

Wat is de opzegtermijn van mijn oude contract voor grootverbruik?

Over het algemeen hebben grootzakelijke afnemers een opzegtermijn van 3 maanden voor einde contractdatum.

Wat is de opzegtermijn van mijn oude contract voor kleinverbruik?

Over het algemeen hebben kleinverbruikers een opzegtermijn van 1 maand voor einde contractdatum. Echter, in sommige gevallen kan deze opzegtermijn ook 3 maanden zijn. Dit is afhankelijk van het type contract of leverancier waar u het oude contract heeft gesloten.

Heb ik een variabel of vast contract voor kleinverbruik aansluitingen?

Heeft u kleinverbruik aansluitingen (<3×80 Ampère of < G25) en in de afgelopen jaren geen gas- of elektriciteit contract getekend dan is er sprake van een variabel of sleeper contract. U kunt dan direct besparen door u nu in te schrijven in Energy Focus Collectief. Hebt u in het recente verleden wel een contract getekend bij een energie leverancier of staat uw prijs voor een bepaalde periode vast dan is sprake van een vast contract.

Kan ik mijn voorschotbedrag wijzigen voor kleinverbruik?

U kunt uw maandelijkse voorschotbedrag eenvoudig wijzigen. U stuurt simpelweg een mail naar collectief@energy-focus.nl en wij zullen het voor u aanpassen. Let op: in uw voorschotbedrag dienen ook de kosten voor netbeheer te zijn verwerkt.

Wat is de vergoeding voor deelname in het Energy Focus Collectief?

U betaalt een kleine vergoeding per maand volgens onze tariefkaart en alleen in het geval dat Energy Focus Collectief de afgesproken besparing weet te realiseren. In alle andere gevallen betaalt u helemaal niets. Wij nemen in dat geval contact met u op en kunnen u geheel vrijblijvend adviseren. Bovendien bieden wij u dan de mogelijkheid geheel kosteloos participeren in het collectief.

Krijg ik administratieve rompslomp?

Neen! Wij ontzorgen u geheel en verzorgen de aanlevering van juiste administratieve gegevens aan de (nieuwe) leverancier. Nadat de beste energieleverancier is geselecteerd en wij namens u een overeenkomst hebben gesloten kunt u het volgende verwachten:

U ontvangt van ons een schriftelijke bevestiging waarin staat: de totale besparing voor uw bedrijf, de geselecteerde leverancier, de contractduur en de nieuwe leveringstarieven voor gas en stroom.

U ontvangt van de nieuwe leverancier een bericht waarin alle details, tarieven en voorwaarden aan u bevestigd worden.

Indien u van leverancier verandert ontvang u van uw oude leverancier een bevestiging dat zij de levering zullen beeindigen en een eindafrekening zullen opmaken (afrekening voorschotten).

U ontvangt een verzoek van uw leveranciers om meterstanden door te geven via internet of antwoordkaart.

Vanaf dit moment gaat u minder betalen!

Zijn er Algemene Voorwaarden?

Ja, deze kunt u downloaden.